Regio Kerstconcerten waren geweldig!

Regio Kerstconcerten on Tour…….. Het waren drie fantastische dagen!

Dat was de ervaring van zowel het publiek als de muzikanten.

Eén orkest met 70 muzikanten en twee dirigenten is sowieso al uniek. De voorbereiding was intensief en de uitvoering grandioos. Het publiek is in grote getale komen luisteren en zorgde drie dagen voor bomvolle zalen. Uiteraard zijn we daar heel dankbaar voor.

Dames gaan beleefdheidshalve voor, dus voor de pauze beet Henny de Graauw, dirigente van de Markoever Muzikanten uit Molenschot, het spits af met Conquest of Paradise, gevolgd door een variatie van kerstmuziek en eigentijdse nummers.

Na de pauze opende Jan Schoemaker, dirigent van zowel Muziekvereniging Da Capo uit Rijen als Seniorenharmonie Dongen, met het spetterende Concerto d’Amore, een mengeling van barok, pop en jazz. En aan het applaus te horen, stond menig hart in vuur en vlam. Daarna ging het concert verder met eveneens kerstnummers en een gevarieerd programma.

De organisatie krijgt de loftrompet en de drie muziekverenigingen kunnen met volle tevredenheid terugkijken op hun gezamenlijke kerstconcerten. En stiekem zal toch menig muzikant achteraf denken: was het maar wat vaker kerstmis!

Rest ons iedereen fijne feestdagen en een gezond en muzikaal 2020 te wensen.

Seniorenharmonie Dongen, Muziekvereniging Da Capo Rijen, Markoever Muzikanten Molenschot