Harmonieorkest

Status / Historie:

Wat in 1973 begon als de “Bejaardenharmonie van Dongen” is in de jaren daarna uitgegroeid tot een zelfstandige vereniging onder de naam “Seniorenharmonie Dongen”.

Een harmonieorkest met een huidige bezetting van ca. 30 muzikanten woonachting in Dongen en haar regio. De leeftijdscategorie varieert van 50+ tot 80. Meerdere muzikanten spelen ook nog bij de plaatselijke muziekverenigingen.

De doelstelling zoals eerder geformuleerd luid:
Het musiceren in groepsverband, als nuttige vrijetijdsbesteding en aangename verpozing voor senioren en voor hen die voortijdig uit het arbeidsproces zijn getreden. Met andere woorden gezamenlijk met veel plezier muziek maken in een harmonieverband.

Dit wordt gerealiseerd door de wekelijkse repetities en een 10 tal optredens per jaar binnen Dongen en de directe omgeving.

Het harmonieorkest staat onder leiding van Jan Schoemaker. Het repertoire bevat een breed muzikaal gebied van mooie balletsuite als klassieke werken, The Beatles als ook schitterende tango’s, Egerlãnder muziek naast vrolijke marsen, gedragen werken met daarnaast prachtige romantische luistermuziek. Zowel voor de muzikanten als voor ons publiek een genot om te spelen en te horen.

De repetities worden wekelijks gehouden op dinsdagmorgen vanaf 10.00 u tot 12.00 u in Zalencentrum “De Viersprong” Kanaalstraat 10, 5104 AC Dongen.

Heeft u interesse kom gerust eens een keer langs op dinsdagmorgen of neem contact op met onze organisatie.

Tijdens ons 40 jarig jubileum in 2013 is door de Seniorenharmonie Dongen een prachtig boek uitgebracht met de gehele geschiedenis van de vereniging. Vele interessante verhalen voorzien van bijbehorende foto’s zijn weergegeven. Wij bevelen u allen dit boekwerk aan om zo de gehele historie van Seniorenharmonie “Dongen” te beleven.